راه آشپزی

دستور پخت “عدسی” خانگی مخصوص صبحانه + تصاویر مراحل

طرز تهیه عدسی ساده و مقوی مرحله به مرحله :

عدسی از اون غذاهایی است که هم میشه به عنوان میان وعده و هم به عنوان وعده اصلی میل کرد، این غذای خوشمزه بیشتر در فصل های سرد به ویژه برای وعده صبحانه تهیه میشه و خیلی سریع و آسان میشه درستش کرد و چون غذای مقوی است باعث میشه سیستم ایمنی بدن در فصول سرد تقویت بشه و جلوی سرماخوردگی رو بگیره.پس با ما همراه باشید تا دستور تهیه عدسی را به شما آموزش دهیم.

عدسی مجلسی

عدسی

 

مواد لازم برای عدسی:

مقدار مواد ذکر شده در این آموزش برای 4 نفر مناسب می باشد برای نفرات بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

  • عدس :3 پیمانه
  • پیاز:1 عدد
  • سیب زمینی :1 عدد
  • آب قلم :در صورت تمایل
  • رب :1 قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل :به مقدار لازم
  • زنجبیل :کمی

همچنین بخوانید:

طرز تهیه عدسی مجلسی:

عدس را از قبل شسته و برای یک ساعت بخیسانید سپس آب آن را دو ریخته و کنار بگذارید. پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن تفت دهید تا سبک شود، سپس ادویه ها را افزوده و کمی تفت دهید تا پیاز کاراملی شود.

در ادامه رب را بریزید و برای چند ثانیه تفت دهید تا رب رنگ داده و بوی آن گرفته شود. در مرحله بعد آب قلم و عدس را بریزید و دو تا سه لیوان آب اضافه کنید تا مواد شروع به جوشیدن کند. بعد از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد شعله را کم کرده و اجازه دهید تا عدس ها برای نیم ساعت بپزد.

در این میان سیب زمینی را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و بعد از نیم ساعت به عدسی اضافه نمایید. اگر آب عدسی کم بود مقداری آب به آن اضافه کرده و بگذارید تا خوب پخته و جا بیافتد. در 10 دقیقه آخر پخت ، نمک را افزوده و در صورت تمایل کمی فلفل بریزید. 

آب لیموی تازه و گلپر طعم و بوی خوبی به عدسی میدهد میتوانید در هنگام سرو از آن ها استفاده کنید. برای تهیه آب قلم ابتدا یک عدد قلم گوساله را شسته و به همراه 10 لیوان آب، کمی زردچوبه، نمک و یک حبه سیر برای 6 تا 7 ساعت با شعله کم بپزید. سپس آب قلم را در قالب های کوچک فریز کرده و برای طبخ عدسی ، آش و یا خوراک لوبیا استفاده نمایید.

ممنون. من خیلی عدسی دوست دارم. من برای صبحانه عدسی بدون سیب زمینی درست می‌کنم. خیلی خوشمزه میشه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی