راه آشپزی

طرز تهیه شیرینی نخود چی

مواد لازم
آرد نخود چی: ۱ لیوان
هل: ۲ عدد
شکر: ۱ لیوان
کره: ۱ لیوان

 با راه آشپزی همراه باشید

طرز تهیه
۱. ابتدا آرد را داخل تابه‌ای با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و عطر خوبی از آرد بلند شود.
۲. آرد را که به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید تا کم کم سرد شود.
۳. هل و شکر را آسیاب کنید تا به صورت پودر در بیایند؛ و علت اینکه از ابتدا از هل آسیاب شده استفاده نمی‌کنیم این است که عطر و بوی خود را حفظ کند.
۴. کره را هم ذوب می‌کنیم به طوری که داغ نباشد و وقتی آرد نخود چی تفت داده شده سرد شد شکر، هل و کره را به آن اضافه می‌کنیم و با دست خوب مخلوط می‌کنیم تا به شکل خمیر در بیاید. سپس خمیر آماده شده را روی سطحی صاف که کاغذ روغنی قرار دادیم به قطر ۲ سانت پهن می‌کنیم و با قالب‌های دلخواه شکل می‌دهیم. روی آن را هم با کمی زعفران یا گلاب مرطوب می‌کنیم و با خلال یا پودر پسته تزیین می‌کنیم و در ظرف در دار تا مدت‌ها در یخچال نگهداری می‌کنیم.

 

طرز تهیه شیرینی نخود چی در فر

مواد لازم برای ۴ نفر
• آرد نخود چی خیلی نرم ۵۰۰ گرم
• پودر شکر ۲۵۰ گرم
• روغن ۳۰۰ گرم

روش تهیه
خاکه قند و روغن را مخلوط می‌کنیم و می‌زنیم تا مایه کاملا نرم و لطیف شود. آرد را در مایه می‌ریزیم و خوب مالش می‌دهیم تا خمیر نرم شود و چسبندگی پیدا کند به طوری که اگر با دست گلوله‌ای درست کنیم آن گلوله باز نشود. بهتر است خمیر را در یک کیسه نایلون چند ساعت بگذاریم بماند و در صورت امکان اگر خمیر یکی دو روز بماند شیرینی بهتر و راحت‌تر تهیه می‌شود.

خمیر را روی میز به قطر یک سانتی متر باز می‌کنیم و با قالب‌های کوچک مخصوص نان نخود چی قالب می‌زنیم و نان‌های قالب زده را در سینی می‌چینیم و در فر با حرارت ۳۰۰ درجه بمدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت می‌پزیم نان‌ها باید کمی طلایی شوند، ولی رنگ آن‌ها نباید زیادی برگردد.

منبع: فرارو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی