راه آشپزی

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

 

آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب خانگی

سرکه سیب همانند سرکه انگور طعم ترشی دارد، اما برخلاف آن گلو را نمی‌سوزاند. علاوه بر این خواص بی نظیری دارد که این ماده غذایی را به یک دارو تبدیل کرده است، از اینرو سرکه سیب بسیار مورد توجه قرار دارد. به چند روش می‌توانید از این سرکه استفاده کنید، به عنوان چاشنی سالاد و سایر غذا‌ها و به صورت محلول در آب (روزانه یک قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید). در ادامه طرز تهیه سرکه سیب فوری و تهیه آن به روش سنتی را شرح خواهیم داد. 

با راه آشپزی همراه باشید

Image result for ‫طرز تهیه سرکه سیب خانگی‬‎

طرز تهیه سرکه سیب به روش خانگی :

تهیه سرکه سیب نزدیک به ۷ ماه به طول می‌انجامد و روشی که در ادامه خواهید دید ارزان‌ترین و ساده‌ترین طرز تهیه سرکه سیب است.

۱- سیب ها را کاملا بشویید و آن ها را خشک کنید.

۲- سیب ها را به چهار قسمت بُرش بزنید. لزومی به جدا کردن هسته های سیب نیست.

۳- اجازه دهید تا سیب ها در دمای اتاق برای چند ساعت بمانند تا رنگ آن ها به قهوه ای ، تغییر رنگ پیدا کند.

۴- سیب ها را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید.

۵- داخل ظرف آب بریزید تا آنجا که روی سیب‌ها را کاملا بپوشاند.

۶- درب ظرف را با یک پارچه نازک یا توری بپوشانید. نیازی به بستن درب ظرف نیست. این باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به مخلوط اضافه شود.

۷- ظرف را در یک مکان گرم و تاریک قرار دهید.

۸- به مدت ۶ ماه هر هفته پوشش درب ظرف را برداشته و آن را هم بزنید.

۹- در پایان دوره تخمیر ۶ ماهه می‌توانید از سرکه استفاده نمایید. روی سطح سرکه لایه ای از باکتری‌ها وجود دارند که الکل را به سرکه تبدیل می‌کنند.

۱۰- مایع را صاف کرده و در یک ظرف جدید بریزید.

۱۱- ظرف را مجددا با یک پارچه توری که امکان رسیدن هوا به مایع وجود داشته باشد بپوشانید.

۱۲- ظرف را به مدت ۴ تا ۶ هفته در یک مکان گرم و تاریک قرار دهید. پس از هفته چهارم می‌توانید سرکه را بچشید، اگر طعم و ترشی مناسبی داشت از آن استفاده کنید. به این ترتیب سرکه سیب ساخته شده و می‌توانید از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشید این روش تنها طرز تهیه سرکه سیب به صورت کاملا طبیعی و بدون افزودن مواد دیگری است. در دیگر روش‌ها از مخمر، سرکه سیب و حتی نان استفاده می‌شود. برای تهیه سرکه سیب می‌توان از سیب های نرم و له شده که دیگر مصرف نمی‌شود استفاده نمود.

منبع : نمناک

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی